Συγχώνευση των Τμημάτων των ΤΕΙ στα αντίστοιχα των Πολυτεχνικών Σχολών και του ΕΜΠ προτείνει το ΤΕΕ.

TEEΤην πρόταση του ΤΕΕ για οριστική και συνολική επίλυση των στρεβλώσεων της Ανώτατης Παιδείας και των επιπτώσεων της στα τεχνικά επαγγέλματα, στην ανάπτυξη και στην ελληνική κοινωνία, παρουσίασε την Τρίτη 5 Μαρτίου σε συνέντευξη Τύπου ο πρόεδρος του ΤΕΕ Χρήστος Σπίρτζης. Παράλληλα ανακοίνωσε την έναρξη διαλόγου μεταξύ του ΤΕΕ και των αρμοδίων των κομμάτων για θέματα Παιδείας.

Ο πρόεδρος του ΤΕΕ, παρουσίασε τα έξι σημεία, της πρότασης, τα οποία είναι:

  1. Ενιαία Ανώτατη Παιδεία.
  2. Αξιόπιστο σύστημα αξιολόγησης των Τμημάτων της Ανώτατης Παιδείας.
  3. Ενιαίες πενταετείς σπουδές.
  4. Ειδικότητες μεγάλου εύρους.
  5. Ενιαίο σύστημα και προδιαγραφές σε δημόσια και ιδιωτικά έργα και
  6. Μεταβατικές διατάξεις – Σύστημα εξέλιξης των αποφοίτων ΤΕΙ.

Πιο συγκεκριμένα το ΤΕΕ προτείνει συγχωνεύσεις τμημάτων μηχανικών των ΤΕΙ και Πολυτεχνικών Σχολών καθώς και δραστική μείωση των εισακτέων με βασικό στόχο να υπάρξει έλεγχος του αριθμού των μηχανικών που «παράγει» η Ελλάδα. «Ο δυϊσμός της ανώτατης Παιδείας πρέπει να σταματήσει και να υπάρχει ξεκάθαρη διάκριση των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ και όχι προσπάθεια αντιγραφής των προγραμμάτων σπουδών των Πανεπιστημιακών τμημάτων από τα ΤΕΙ» … «Χρειαζόμαστε κάθε χρόνο περίπου 2.200 νέους φοιτητές. Αυτοί, μαζί με όσους ήδη σπουδάζουν και τους ήδη υπάρχοντες μηχανικούς, μας αρκούν για τα επόμενα 40 χρόνια», δήλωσε μεταξύ άλλων ο κύριος Σπίρτζης.

Στην Ελλάδα σήμερα συναντάται μία από τις υψηλότερες αναλογίες μηχανικών ανά ένα εκατομμύριο πληθυσμού συγκρινόμενη με τα ευρωπαϊκά δεδομένα. Η χώρα μας διαθέτει 110.000 σε ένα πληθυσμό 11.262.000 κατοίκων, με αποτέλεσμα ο αριθμός των μηχανικών να αντιστοιχεί σχεδόν στο 1% (ακριβές ποσοστό 0,98%) του πληθυμού, τη στιγμή που ο ευρωπαϊκός μέσος όρος αγγίζει το 0,48%. Η πρόταση του ΤΕΕ προβλέπει απορρόφηση των αντίστοιχων Τμημάτων των ΤΕΙ από τις Πολυτεχνικές Σχολές και το Μετσόβειο Πολυτεχνείο και δραστική μείωση των εισακτέων ώστε το ποσοστό αυτό να πέσει κάτω από το 0,48%. Σε αυτή προβλέπονται συν τοις άλλοις μεταβατικές διατάξεις για τους αποφοίτους και τους σπουδαστές των ΤΕΙ, οι οποίοι είτε θα διατηρήσουν τα επαγγελματικά δικαιώματα που έχουν σήμερα, είτε θα εξελιχθούν σε διπλωματούχους μηχανικούς παρακολουθώντας συμπληρωματικά προγράμματα σπουδών.

Τέλος, στο προσκήνιο επανήλθε και το αίτημα αναγνώρισης της ισοδυναμίας με Master των πτυχίων των ελληνικών Πολυτεχνείων έπειτα από 5ετείς σπουδές. «Οι ενιαίες πενταετείς σπουδές στις Πολυτεχνικές Σχολές της Χώρας και στο ΕΜΠ, οποιοδήποτε σύστημα αξιολόγησης και αν επιλέξουμε, ισοτιμώνται με το δεύτερο κύκλο σπουδών των αγγλοσαξονικών Πανεπιστημίων, που πρέπει να αποτελεί ελάχιστη προδιαγραφή για την άσκηση του επαγγέλματος του μηχανικού στη χώρα μας».

πηγές:

Υποβολή σχολίου

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s