ΕΜΠ: «Τινάζεται στον αέρα όλο το πρόγραμμα»

ΕΜΠ«Οφείλουν να ανοίξουν το Πολυτεχνείο. Οφείλουν όλοι μαζί να βρουν μία λύση άλλη, το «λουκέτο» δεν προσφέρει λύση στον όποιο αγώνα» λέει στην «Κ» ο 20χρονος Γιώργος Ψαθάς, δευτεροετής φοιτητής στο Τμήμα Μεταλλειολόγων Μηχανικών του ΕΜΠ. Εικόνες του περασμένου φθινοπώρου – με το τρίμηνο λουκέτο στο ίδρυμα- έρχονται στο μυαλό των φοιτητών του ΕΜΠ καθώς σήμερα ολοκληρώνεται η δεύτερη εβδομάδα που το ΕΜΠ είναι υπό κατάληψη από μερίδα διοικητικών και φοιτητών. Η αγωνία αναδύεται από τα λόγια των διδασκόντων αλλά και των ερευνητών, που βλέπουν το ίδρυμα να χάνει πόρους και να πλήττεται το κύρος του. Αν κανείς εισέλθει στους χώρους του ΕΜΠ από την είσοδο της φοιτητικής εστίας, όπως κάνουν οι «μυημένοι», – οι υπόλοιπες είναι κλειστές έστω κι αν γίνονται κάποιες λειτουργίες (π.χ. χθες το Συμβούλιο προχώρησε σε συνεντεύξεις υποψηφίων πρυτάνεων σε χώρο της Πολυτεχνειούπολης) – θα συνειδητοποιήσει το μέγεθος της καταστροφής.

Ο Γιώργος Ψαθάς κατάγεται από τη Μήλο, είναι το τρίτο παιδί τετραμελούς οικογένειας, θέλησε να σπουδάσει στους Μεταλλειολόγους επενδύοντας στην προοπτική να απασχοληθεί στη βιομηχανία ορυκτών του νησιού. Θεωρεί το φετινό έτος χαμένο. «Κάναμε ένα πρόγραμμα και βλέπουμε αυτό να τινάζεται στον αέρα. Κατά την τρίμηνη διακοπή του φθινοπώρου υπήρχε χρόνος αναπλήρωσης των χαμένων μαθημάτων. Όμως πλέον, με το νέο λουκέτο στο ΕΜΠ, εκμηδενίζονται τα περιθώρια». «Η εξεταστική στη σχολή μου έχει προγραμματισθεί να ολοκληρωθεί στις 2 Αυγούστου. Χάνοντας δύο εβδομάδες, προς το παρόν τουλάχιστον, πότε θα δοθούν εξετάσεις;» προσθέτει, μιλώντας στην «Κ», ο 21χρονος Φώτης Χαϊδάς, τριτοετής φοιτητής στη Σχολή Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών του ΕΜΠ. «Ερχόμαστε με όνειρα να σπουδάσουμε από την επαρχία και αντιμετωπίζουμε αυτή την κατάσταση» λέει ο Φώτης, η οικογένεια του οποίου -είναι το πρώτο παιδί τρίτεκνης οικογένειας- ζει στη Λαμία. «Δεν είναι σωστό να αντιμετωπίζουν κάποιοι το ΑΕΙ σαν δική τους επιχείρηση», συμπληρώνει ο Γιώργος. Οι δύο φοιτητές εστιάζουν στο ουσιαστικό ερώτημα κατά πόσο κατά τη διάρκεια του παρατεταμένου «σπριντ» για κάλυψη του εξαμήνου γίνεται μάθημα ή απλώς πασάλειμμα για να τηρηθεί ο νόμος που ζητεί 13 εβδομάδες διδασκαλίας. «Καταλήξαμε να συμπυκνώσουμε το εξάμηνο μέσα σε ένα δίμηνο. Μία ημέρα να ήσουν άρρωστος έχανες διδασκαλία μιας εβδομάδας» λέει ο Γιώργος.

«Η ιδιότυπη αυτή εγκατάλειψη που δεν είναι απεργία, δεν είναι κατάληψη αλλά είναι το σφράγισμα του Ιδρύματος από μέσα, με τους ανθρώπους του να στέκουν απ’ έξω, καταδεικνύει το μέγεθος της απαξίωσης στην οποία έχει περιέλθει», λέει στην «Κ» νέος ερευνητής του ΕΜΠ, που θέλησε να διατηρήσει την ανωνυμία του καθώς το κλίμα είναι τεταμένο. «Το ακαδημαϊκό έτος έχει ουσιαστικά χαθεί, όπως και η επιστημονική έρευνα, ενώ οι εγχώριες και διεθνείς υποχρεώσεις του ιδρύματος δεν εκπληρώνονται» προσθέτει και καταλήγει: «Αυτό που θα πάρει καιρό να αντιστραφεί, και είναι ίσως η μεγαλύτερη απώλεια, είναι η εγκατάλειψη του Ιδρύματος από τους ανθρώπους του και η διάλυση των ψυχικών τους δεσμών με αυτό αλλά και μεταξύ τους. Οι ευθύνες για αυτή την κατάσταση ανήκουν κυρίως στο υπουργείο, με την καταστροφική πολιτική που άσκησε. Όμως ευθύνες έχουν η ηγεσία του ιδρύματος, για την ανεπαρκή της στάση στα προβλήματα και τις προκλήσεις, όσο και τα υπόλοιπα μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας. Όλοι αδιαφόρησαν πιστεύοντας ότι, όπως τόσα χρόνια έτσι και τώρα, όλα θα «βολευτούν», όχι βέβαια με τον σωστό τρόπο, αλλά με τον τρόπο που απαιτεί τη λιγότερη προσπάθεια και φυσικά χωρίς να θιγούν τα συμφέροντά τους».

του Αποστόλου Λακασά
αναδημοσίευση από ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Υποβολή σχολίου

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s