Το φθινόπωρο οι πρώτες δημοπρατήσεις έργων

οδικά έργαΑπό τον επόμενο μήνα αναμένεται να δρομολογηθεί η δημοπράτηση μιας σειράς από έργων όπως είναι η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Πύργου–Πάτρας, του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο, ενώ η δημοπράτηση του αεροδρομίου στο Καστέλι του Ηρακλείου εκτιμάται ότι θα πραγματοποιηθεί μέχρι τον ερχόμενο Νοέμβριο.

Εκτός από τα προαναφερόμενα έργα, όπως ανέφερε ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης μέσα στο επόμενο διάστημα αναμένεται να ξεκαθαριστεί τι θα γίνει με το μετρό της Θεσσαλονίκης όπου οι εργασίες έχουν σταματήσει από τον Δεκέμβριο του 2014. Σύμφωνα με τον αναπληρωτή υπουργό στις αρχές Σεπτεμβρίου θα δοθεί απάντηση αν το έργο θα προχωρήσει με τον ίδιο ανάδοχο ή θα γίνει επαναδημοπρατηση.

Στόχος της κυβέρνησης είναι να ξεκινήσουν όσο πιο γρήγορα όλα τα δημόσια έργα που σήμερα έχουν σταματήσει. Η αγορά έχει στερέψει από ρευστό, ενώ οι προμηθευτές πρώτων υλών ζητούν μόνο μετρητά. Από το υπουργείο παραδέχονται ότι το Δημόσιο χρωστάει στους κατασκευαστές των αυτοκινητόδρομων 400-500 εκατομμύρια ευρω ενώ συνολικά για όλα τα έργα το ύψος της οφειλής φθάνει και τα 700 εκατομμύρια ευρω.

Μετά τις δωρεάν διελεύσεις (για τους μόνιμους κατοίκους) από τους σταθμούς διοδίων στην Ιόνια Οδό και στον αυτοκινητόδρομο Ε65 (από πλευρικούς σταθμούς για ενδοδημοτικές μετακινήσεις για τις οποίες δεν υπάρχουν εναλλακτικές διαδρομές) που ανακοινώθηκαν την Τετάρτη, ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών, ανέφερε ότι υπάρχει ανάγκη για μείωση των διοδίων σε όλους τους αυτοκινητόδρομους.

Ωστόσο, για να γίνει αυτό, όπως τόνισε θα πρέπει προηγουμένως να συνταχθεί τεχνοοικονομική μελέτη, να συμφωνηθεί με τις τράπεζες και να κατατεθεί προς έγκριση στην ΕΕ.

Από την ανάγκη μειώσεων των διοδίων, ο Χρήστος Σπίρτζης δεν εξαίρεσε την Αττική Οδό. Σύμφωνα με τα όσα έχουν γίνει γνωστά το 2024 οπότε λήγει η περίοδος παραχώρησης η Αττική Οδός θα επιστραφεί στο Δημόσιο. Ωστόσο, όπως είπε, ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών το Δημόσιο δεν έχει πλήρη εικόνα και on line στοιχεία για τις παραχωρήσεις, όπως είναι για παράδειγμα ο κυκλοφοριακός φόρτος.

Στο μεταξύ, όπως έγινε γνωστό από το υπουργείο Υποδομών, οι ρυθμίσεις για τα δημόσια έργα και τις υποδομές, που παρουσιάστηκαν την Τετάρτη από τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα αναμένεται να κατατεθούν στη Βουλή μέσα στο επόμενο διάστημα.

του Προκόπη Γιόγιακα
αναδημοσίευση από ΤΑ ΝΕΑ

Υποβολή σχολίου

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s