Γρίφος παραμένει η δημοπράτηση της γραμμής 4 του Μετρό

ΜετρόΕάν όσα είχε εξαγγείλει τον περασμένο Φεβρουάριο ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης δεν είναι αβάσιμα, τότε θα πρέπει το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 του μετρό (Ευαγγελισμός – Άλσος Βεΐκου) να δημοπρατηθεί μέσα στις προσεχείς εβδομάδες. Ωστόσο, η δημοπράτηση του συγκεκριμένου έργου, προϋπολογισμού 1,4 δισ. ευρώ, αποτελεί δύσκολο στοίχημα εάν όχι άθλο, δεδομένου ότι…λεφτά δεν υπάρχουν.

Στο «πακέτο” Γιούνκερ
Στο πλαίσιο αυτό, το υπουργείο Υποδομών αιτείται την άντληση χρηματοδότησης μέσω του «πακέτου” Γιούνκερ, για τμήματα της γραμμής που προωθούνται ως συμπράξεις ιδιωτικού – δημόσιου τομέα.

Πρόκειται για:

  • το τμήμα Άλσος Βεΐκου – Γουδί, μήκους 12,3 χλμ με 14 σταθμούς μετρό σε Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Κυψέλη, Δικαστήριο, Λεωφόρο Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Near East, Ιλίσια, Ζωγράφου, Γουδί). Όπως αναφέρεται στην Ευρωπαϊκή Πύλη Επενδυτικών Έργων, το έργο θα διαθέτει διπλή σήραγγα, 18 τρένα, σταθμό συντήρησης και επισκευής και κέντρο συντονισμού. Ο προϋπολογισμός του πρώτου αυτού βασικού τμήματος ανέρχεται σε 1,5 δισ. ευρώ, με ποσά ύψους 390 εκατ. ευρώ και 240 εκατ. να αφορούν για τα ηλεκτρομηχανολογικά συστήματα και το τροχαίο υλικό. Ως ημερομηνία έναρξης έχει οριστεί ο Ιούνιος του 2017.
  • το τμήμα Άλσος Βεΐκου – Περισσός, μήκους 2,6 χλμ, με δύο σταθμούς μετρό σε Νέα Ιονία και Περισσό. Οι τοπογραφικές έρευνες έχουν ολοκληρωθεί, ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται ο προκαταρκτικός σχεδιασμός του έργου. Το έργο έχει προϋπολογισμό 220 εκατ. ευρώ, ενώ ως ημερομηνία έναρξης έχει οριστεί ο Νοέμβριος του 2018.
  • το τμήμα Ευαγγελισμός – Παγκράτι – Ηλιούπολη, μήκους 4,3 χλμ με τρεις σταθμούς σε Παγκράτι, Βύρωνα και Ηλιούπολη. Η τοπογραφική έρευνα έχει ολοκληρωθεί, ενώ τα γεωτεχνικά έργα και ο προκαταρκτικός σχεδιασμός βρίσκονται σε εξέλιξη. Το έργο έχει προϋπολογισμό 370 εκατ. ευρώ, ενώ ως ημερομηνία έναρξης έχει οριστεί ο Νοέμβριος του 2018.

Το έργο προωθείται ως σύμπραξη Δημόσιου – Ιδιωτικού τομέα και παραμένει άγνωστο εάν τελικά το Ευρωπαϊκό ταμείο Στρατηγικών Επενδύσεων (EFSI) εγκρίνει τη χρηματοδότησή του.

Σύμφωνα με παλαιότερη απάντηση του υπουργού Υποδομών Χρ. Σπίρτζη σε κοινοβουλευτική ερώτηση,  η δημοπράτηση του τμήματος Άλσος Βεΐκου – Γουδί αναμένεται στο τέλος του πρώτου εξαμήνου 2016 και η έναρξη εργασιών το δεύτερο εξάμηνο του 2017. Ωστόσο, η ωριμότητα των μελετών για το τμήμα Ευαγγελισμός – Γουδί είναι μικρή (στοιχεία Απριλίου) και ανέρχεται σε 20% στα αρχιτεκτονικά, 10% στα στατικά, 10% στα ηλεκτρομηχανολογικά και 30% στα σιδηροδρομικά.

του Δημήτρη Δελεβέγκου
αναδημσίευση από Capital

Advertisements

Υποβολή σχολίου

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s