Ψάχνουν τα χρήματα για να δημοπρατήσουν τη γραμμή 4 του μετρό

ΜετρόΜπορεί το υπουργείο Υποδομών να προγραμματίζει τη δημοπράτηση της γραμμής 4 του μετρό, έως το τέλος Μαρτίου, ωστόσο, η χρηματοδότηση για το έργο δεν έχει ακόμη εξασφαλιστεί. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο όχι μόνο το αρμόδιο υπουργείο αλλά και ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας έχουν, τουλάχιστον τρεις φορές, έως σήμερα, εξαγγείλει, χωρίς αντίκρυσμα, τη δημοπράτηση του έργου, προϋπολογισμού 1,5 δισ. ευρώ.

Πάντως, αυτή τη φορά, η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών διαβεβαιώνει κατηγορηματικά για τη δημοπράτηση, μέχρι το τέλος Μαρτίου, της γραμμής μετρό,  που θα διαθέτει 14 σταθμούς από το Άλσος Βεΐκου μέχρι το Γουδί (Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Νηαρ Ηστ, Ιλίσια, Ζωγράφου, Γουδί).

Η αισιοδοξία αυτή στηρίζεται, ενδεχομένως,  στη φερόμενη, καταρχήν, συμφωνία που υπάρχει με την ΕΤΕπ για τη χρηματοδότηση της γραμμής 4 του μετρό, σύμφωνα με όσα είχε ανακοινώσει, αρχές Οκτωβρίου, ο γενικός γραμματέας Δημοσίων Επενδύσεων και ΕΣΠΑ Παναγιώτης Κορκολής.

Ταυτόχρονα, σύμφωνα με το Υποδομών, ποσό της τάξης των 400 εκατ. ευρώ θα προέλθει από το (νέο) ΕΣΠΑ 2014-2020.

Ωστόσο, μέχρι σήμερα, δεν είναι εξασφαλισμένη η χρηματοδότηση της γραμμής 4.

Χωρίς αποτέλεσμα η άντληση χρηματοδότησης μέσω της ευρωπαϊκής πύλης

Το τμήμα από το Άλσος Βεΐκου μέχρι το Γουδί (όπως και τα τμήματα Άλσος Βεΐκου – Περισσός, Ευαγγελισμός – Παγκράτι – Ηλιούπολη και Γουδί – Μαρούσι -Εθνική Οδός) ανήκει στα 50 ελληνικά έργα που αναζητούν – έστω και τμηματική – χρηματοδότηση από δυνητικούς επενδυτές μέσω της Ευρωπαϊκής Πύλης Επενδυτικών Έργων (ΕΠΕΕ).

Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με την περιγραφή του έργου στην ΕΠΕΕ, είχε τεθεί ως ημερομηνία έναρξης υλοποίησής του («start date”) o…προσεχής Ιούνιος, ενώ το κόστος του έργου αντιστοιχεί κατά 58% (870 εκατ. ) σε έργα πολιτικού μηχανικού, 26% (390 εκατ.) σε ηλεκτρομηχανολογικά συστήματα και 16% (240 εκατ. ευρώ) σε τροχαίο υλικό. Η κατασκευαστική περίοδος τοποθετείται σε οκτώ έτη.

Σε κάθε περίπτωση, κατασκευαστικές εργασίες δεν αναμένεται να ξεκινήσουν όχι τη φετινή χρονιά αλλά ούτε το 2018, καθώς απαιτείται να λάβει χώρα σειρά προαπαιτούμενων.

Οι εξαγγελίες
Έως σήμερα τουλάχιστον τρεις φορές έχει εξαγγελθεί η δημοπράτηση του πρώτου τμήματος της γραμμής 4. Ακόμη και ο Αλέξης Τσίπρας είχε «υποσχεθεί”, πέρυσι, στην ομιλία του για τη «δίκαιη ανάπτυξη” ότι το έργο θα δημοπρατηθεί μέσα στο 2016.

Επίσης, ο Χρ. Σπίρτζης ανακοίνωσε την άνοιξη του 2016 ότι το καλοκαίρι της ίδιας χρονιάς θα δημοπρατηθεί το έργο. Ωστόσο, δεν δημοπρατήθηκε ούτε έως τα Χριστούγεννα του 2016, όπως στελέχη του Υποδομών είχαν διαρρεύσει, ούτε μέχρι τις αρχές του 2017.

Τα υπόλοιπα τμήματα
Εκτός από το Άλσος Βεΐκου – Γουδί, μήκους 12,3 χλμ, η μακέτα του έργου περιλαμβάνει:

– Το τμήμα Άλσος  Βεΐκου – Περισσός, μήκους 2,6 χλμ. και προϋπολογισμού 220 εκατ. ευρώ, με δύο σταθμούς μετρό σε Νέα Ιονία και Περισσό. Οι τοπογραφικές έρευνες έχουν ολοκληρωθεί, ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται ο προκαταρκτικός σχεδιασμός του έργου.

– Το τμήμα Ευαγγελισμός – Παγκράτι – Ηλιούπολη, μήκους 4,3 χλμ και προϋπολογισμού 370 εκατ. ευρώ με τρεις σταθμούς σε Παγκράτι, Βύρωνα και Ηλιούπολη. Η τοπογραφική έρευνα έχει ολοκληρωθεί, ενώ τα γεωτεχνικά έργα και ο προκαταρκτικός σχεδιασμός βρίσκονται σε εξέλιξη.

του Δημήτρη Δελεβέγκου
αναδημοσίευση από capital.gr

Advertisements

Υποβολή σχολίου

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s