Αλλάζει η Αθήνα με το νέο ρυθμιστικό

neo ruthmistikoΣτην τελική ευθεία εισέρχεται το νέο ρυθμιστικό σχέδιο που υπόσχεται να μεταμορφώσει το «πρόσωπο» της Αθήνας, με την κατάθεσή του, την ερχόμενη Τετάρτη 27 Νοεμβρίου, στη Βουλή, επιδιώκοντας ευρύτερη πολιτική συναίνεση.

Το σχέδιο θα συζητηθεί σε κοινή συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου και της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Προστασίας Περιβάλλοντος.

Bαση συναινεσης
«Πεποίθησή μας είναι ότι ο σχεδιασμός του χώρου αφορά όλους και δεν είναι υπόθεση μόνο του ΥΠΕΚΑ, γι’ αυτό και επιδιώκουμε μέσα από την ενημέρωση των Ελλήνων βουλευτών να επιτευχθεί μία βάση συναίνεσης, που πρέπει να έχουμε ως κοινωνία για να προσδιορίσουμε τις μεγάλες αναπτυξιακές χωρικές παρεμβάσεις», όπως υπογραμμίζει ο αρμόδιος υπουργός Γιάννης Μανιάτης.

Μεταξύ άλλων, ο σχεδιασμός προβλέπει τη πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου και τη δημιουργία χώρου πρασίνου έκτασης 200 στρεμμάτων που θα εκτείνεται μέχρι την Πλατεία Αιγύπτου, τη διπλή ανάπλαση της περιοχής στη Λεωφόρο Αλεξάνδρας και του Ελαιώνα που θα προσδώσει πάνω από 400 στρέμματα πρασίνου στο άστυ.

Προβλέπει επίσης την κατασκευή αποχετευτικού δικτύου στον Βοτανικό, τη δημιουργία συνεχούς δικτύου από τον Ελαιώνα μέχρι τον Ρέντη, όπου μια καλή σκέψη είναι και η μετεγκατάσταση της λαχαναγοράς και η δημιουργία εκθεσιακού χώρου.

Ακόμη, προβλέπεται η απομάκρυνση του σταθμού απορριμματοφόρων του Δήμου Αθηναίων από την Ιερά Οδό για να γίνει χώρος πρασίνου, η ανάπλαση της Ακαδημίας Πλάτωνος, το άνοιγμα της πόλης στο παραλιακό μέτωπο και έργα ανάπλασης από το ΣΕΦ μέχρι τη Γλυφάδα, η ανάδειξη του Φαληρικού Ορμου, το πάρκο στη Δραπετσώνα, οι αναπλάσεις στον Δήμο Πειραιά, η μετεγκατάσταση οχλουσών και ρυπογόνων δραστηριοτήτων και πλήθος άλλες παρεμβάσεις.

Ακόμη προωθείται η μείωση των συντελεστών δόμησης στις περιοχές κατοικίας, η μετατροπή της Βασιλίσσης Ολγας και της Πανεπιστημίου σε άξονες πεζών, ποδηλάτων και μέσων μαζικής μεταφοράς, αλλά και ο επανασχεδιασμός των λεωφόρων Αμαλίας, Πειραιώς και Πατησίων.

Κορυφαία δράση
Σύμφωνα με τον Γιάννη Μανιάτη, στόχος είναι «το τελικό σχέδιο που θα προκύψει να είναι ένα ολοκληρωμένο χωροταξικό, πολεοδομικό και αναπτυξιακό περιβαλλοντικό πλαίσιο για την Αττική, που θα συμβάλει στην απελευθέρωση των δημιουργικών δυνάμεων με στόχο την ανάπτυξη και την ευημερία των κατοίκων, αξιοποιώντας όλες τις προοπτικές και δυνατότητες του τόπου μας».

Στόχος είναι η οριστικοποίηση των αναπτυξιακών επιλογών του Σχεδίου, που συνιστά κορυφαία δράση στήριξης των κατοίκων του μητροπολιτικού συγκροτήματος της πρωτεύουσας και των οικονομικών δραστηριοτήτων που φιλοξενεί, ενώ, όπως καταλήγει ο αρμόδιος υπουργός, «προσδοκούμε στη γόνιμη συμμετοχή και συζήτηση των βουλευτών και των κομμάτων».

Το νέο Ρυθμιστικό αποτελεί καταστατικό χάρτη πολεοδομικής, περιβαλλοντικής και τεχνικής οργάνωσης των χρήσεων, των έργων και των παρεμβάσεων στην Αττική, έτσι ώστε να πραγματοποιούνται με ιεράρχηση, ορθολογισμό, πρόγραμμα που θα βελτιώνει τη λειτουργία τους, ενώ θα πολλαπλασιάζει τα οφέλη και κυρίως θα συμβάλλει αποφασιστικά στη βελτίωση και αναβάθμιση της καθημερινής ζωής των κατοίκων.

Tα σημαντικοτερα έργα που προβλέπει το νέο ρυθμιστικό σχέδιο

  • Πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου και δημιουργία χώρου πρασίνου έκτασης 200 στρεμμάτων που θα εκτείνεται μέχρι την πλατεία Aιγύπτου.
  • Διπλή ανάπλαση της περιοχής στη Λεωφόρο Aλεξάνδρας και του Eλαιώνα που θα προσδώσει πάνω από 400 στρέμματα πρασίνου.
  • Kατασκευή αποχετευτικού δικτύου στον Bοτανικό, τη δημιουργία συνεχούς δικτύου από τον Eλαιώνα μέχρι τον Pέντη.
  • Σκέψεις για μετεγκατάσταση της λαχαναγοράς και δημιουργία εκθεσιακού χώρου.
  • Aπομάκρυνση του σταθμού απορριμματοφόρων του Δήμου Aθηναίων από την Iερά Oδό για να γίνει χώρος πρασίνου.
  • Aνοιγμα της πόλης στο παραλιακό μέτωπο και έργα ανάπλασης από το ΣEΦ μέχρι τη Γλυφάδα.
  • Aνάπλαση της Aκαδημίας Πλάτωνος.
  • Aνάδειξη του Φαληρικού Oρμου, του πάρκου στη Δραπετσώνα, αναπλάσεις στον Δήμο Πειραιά, μετεγκατάσταση οχλουσών και ρυπογόνων δραστηριοτήτων.
  • Mείωση των συντελεστών δόμησης στις περιοχές κατοικίας, η μετατροπή της Bασιλίσσης Oλγας και της Πανεπιστημίου σε άξονες πεζών, ποδηλάτων και μέσων μαζικής μεταφοράς, αλλά και ο επανασχεδιασμός των λεωφόρων Aμαλίας, Πειραιώς και Πατησίων.

του Κοσμά Ζακυνθινού
αναδημοσίευση από ΗΜΕΡΗΣΙΑ

Υποβολή σχολίου

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s