Αυτή είναι η τελική πρόταση για το Τραμ της Θεσσαλονίκης

tram thessalonikisΘα εξυπηρετεί 52 εκατ. επιβάτες το χρόνο, θα έχει μήκος 24 χιλιόμετρα, θα υλοποιηθεί σε τρεις φάσεις, με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2030 και θα είναι συμπληρωματικό και όχι ανταγωνιστικό του μετρό.

Ο λόγος για το τραμ Θεσσαλονίκης, την τελική πρόταση του οποίου παρουσίασε το Συμβούλιο Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΣΑΣΘ), σε συνάντηση εκπροσώπων φορέων στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου ECOTALE, ενώ για την κατασκευή του προτάθηκε η «Αττικό Μετρό Α.Ε.».

Ο πρόεδρος του ΣΑΣΘ, Γιάννης Παλαιστής, επισήμανε την ανάγκη να διεκδικήσουν όλοι οι φορείς της πόλης μαζί τη δημιουργία ενός δικτύου τραμ και ανέφερε ότι «είναι στο χέρι μας να κάνουμε τη Θεσσαλονίκη σύγχρονη μητρόπολη επιβατικών μεταφορών».

Μιλώντας στην ίδια εκδήλωση ο δήμαρχος, Γιάννης Μπουτάρης, δήλωσε ότι «για τον δήμο Θεσσαλονίκης, το τραμ είναι η πρώτη προτεραιότητά του για την περίοδο 2014-2020 και είναι η πρώτη πρόταση που θα καταθέσουμε στο νέο ΕΣΠΑ. Είναι ψέμα ολκής ότι το τραμ είναι ανταγωνιστικό του μετρό».

Το προτεινόμενο δίκτυο έχει μήκος 24χλμ., θα υλοποιηθεί σε τρεις χρονικά φάσεις και το κόστος του ανέρχεται στα 20-22 εκ. ευρώ ανά χλμ. (συνολικό κόστος 515,76 εκ. ευρώ). Το σχέδιο προβλέπει 43 στάσεις και 5 τερματικούς σταθμούς, ένα αμαξοστάσιο 45 στρεμμάτων και ηλεκτροκίνηση με εναέρια καλώδια.

Η μετακίνηση των επιβατών θα γίνεται με 45 αρθρωτά οχήματα χαμηλού δαπέδου, χωρητικότητας 220 ατόμων (140 όρθιοι, 40 καθήμενοι), τα οποία θα έχουν μέγιστη ταχύτητα 80χλμ./ώρα. Οι κοινές στάσεις με το μετρό είναι πέντε: Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός, Πανεπιστήμια, Παπάφη, Πρώην Νομαρχία, Μίκρα, ενώ συνολικά θα μετακινούνται περίπου 172.700 επιβάτες την ημέρα, με δυνατότητα να φτάσουν τους 196.300.

Τρία είναι τα προτεινόμενα δρομολόγια: ΚΤΕΛ-Ελαιώνες Πυλαίας (χρόνος απλής διαδρομής 32 λεπτά), ΝΣΣΘ-Ελαιώνες (26 λεπτά), Πλατεία Ευόσμου-Μίκρα (41 λεπτά).

Το συνολικό κόστος λειτουργίας και συντήρησης ανά επιβάτη είναι 0,4 ευρώ και η τιμή του εισιτηρίου μπορεί να είναι κοντά στο 1 ευρώ.

Οι μελετητές επισήμαναν την μείωση των ρύπων και των τροχαίων ατυχημάτων από την λειτουργία του τραμ, ενώ με την κατασκευή του θα γίνουν αναπλάσεις και αναβαθμίσεις περιοχών, τακτοποιήσεις οδών, αύξηση της ελκυστικότητας και σημαντική βελτίωση της εικόνας της πόλης.

Την υλοποίηση του τραμ προτείνεται να αναλάβει η «Αττικό Μετρό ΑΕ», που έχει την τεχνογνωσία, σε συνεργασία με το ΣΑΣΘ, ώστε να επιτευχθεί και η μέγιστη δυνατή διεπαφή με το μετρό, ενώ προβλέπεται και αναδιάρθρωση των λεωφορειακών γραμμών, ώστε να είναι τροφοδοτικές προς το τραμ κι όχι ανταγωνιστικές.

Το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης που παρουσιάστηκε προβλέπει δημοπράτηση του έργου ως το τέλος του 2014 (με την προϋπόθεση ότι όλες οι εγκρίσεις θα δοθούν το δεύτερο εξάμηνο), ανάθεση του έργου ως το τέλος του 2016, κατασκευή της πρώτης φάσης (ΚΤΕΛ – Ελαιώνες) ως το τέλος του 2020, κατασκευή δεύτερης φάσης (ΧΑΝΘ – Μίκρα) ως το τέλος του 2025 και κατασκευή της τρίτης φάσης (ΝΣΣ – Πανεπιστήμιο) ως το τέλος του 2030.

της Μαρίας Ριτζαλέου
αναδημοσίευση από ΕΘΝΟΣ

——————

Το τραμ πάει και στη Θεσσαλονίκη

Πιο κοντά από ποτέ στην υλοποίηση του δικτύου τραμ στη Θεσσαλονίκη βρίσκεται το Σύστημα Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, εντάσσοντας το έργο στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου ECOTALE (το εξωτερικό κόστος των μεταφορών και η ορθολογική κατανομή των χρήσεων γης).

Την τελική πρόταση για τη δημιουργία δικτύου τραμ στη Θεσσαλονίκη παρουσίασε το Συμβούλιο Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, στη δεύτερη συνάντηση εκπροσώπων φορέων του ECOTALE.

Το τραμ σχεδιάστηκε με σκοπό να λειτουργήσει συμπληρωματικά και τροφοδοτικά με το μετρό και σε καμία περίπτωση ανταγωνιστικά. Το προτεινόμενο δίκτυο έχει μήκος 24χλμ., προτείνεται να υλοποιηθεί σε τρεις χρονικά φάσεις και το κόστος του ανέρχεται στα 20-22 εκατ. ευρώ ανά χλμ. (συνολικό κόστος 515,76 εκατ. ευρώ).

Με το μετρό
Στις βασικές αρχές του σχεδιασμού περιλαμβάνεται η παραδοχή ότι το τραμ θα έχει συμπληρωματική λειτουργία με το μετρό στη διαδρομή του στο κέντρο της πόλης, όπου αναμένονται συνθήκες κορεσμού (τμήμα από Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι Σιντριβάνι). Επίσης, οι οδεύσεις του τραμ θα καλύπτουν περιοχές της πόλης που δε θα εξυπηρετούνται από τις επεκτάσεις του μετρό (Άνω Τούμπα, ανατολικές περιοχές), ενώ το νέο μέσο προβλέφθηκε να έχει τροφοδοτική λειτουργία στο μετρό με μετεπιβίβαση σε ικανό αριθμό κοινών ή κοντινών σταθμών.

Στα 24χλμ. του δικτύου τραμ προβλέφθηκαν 43 στάσεις (5 τερματικοί), ένα αμαξοστάσιο 45 στρεμμάτων και ηλεκτροκίνηση με εναέρια καλώδια.

Η μετακίνηση των επιβατών θα γίνεται με 45 αρθρωτά οχήματα χαμηλού δαπέδου, μήκους 35 μέτρων και πλάτους 2,3, χωρητικότητας 220 ατόμων (140 όρθιοι, 40 καθήμενοι), τα οποία θα έχουν μέγιστη ταχύτητα 80χλμ./ώρα (μέση ταχύτητα 20-21 χλμ./ώρα). Οι κοινές στάσεις με το μετρό είναι πέντε (Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός, Πανεπιστήμια, Παπάφη, πρώην Νομαρχία, Μίκρα). Οι συνολικοί αναμενόμενοι επιβάτες ημερησίως ανέρχονται σε 172.700, με δυνατότητα να φτάσουν στους 196.300, που σημαίνει ότι ετησίως αναμένεται να μετακινούνται με το τραμ 51.810.000 επιβάτες.

Τα προτεινόμενα δρομολόγια είναι τρία:

  1. ΚΤΕΛ – Ελαιώνες: μήκος 10,8χλμ., χρόνος απλής διαδρομής 32 λεπτά.
  2. ΝΣΣΘ – Ελαιώνες: μήκος 8,76χλμ., χρόνος απλής διαδρομής 26 λεπτά.
  3. Πλατεία Ευόσμου – Μίκρα: μήκος 14,3χλμ., χρόνος απλής διαδρομής 41 λεπτά.

Οι γραμμές που σχεδιάστηκαν ακολουθούν τις εξής πορείες:

  • Πλατεία Ευόσμου – Αριστοτέλους – Λεωφόρος Δενδροποτάμου – ΚΤΕΛ – ΝΣΣ – Αναγεννήσεως – Πολυτεχνείου – Τσιμισκή (ΧΑΝΘ) – Λεωφόρος Στρατού – Γ’ Σεπτεμβρίου – Ν. Εγνατία – Παπάφη – Μαραθώνος – Διογένους – Κλεάνθους – Γρηγορίου Λαμπράκη – Κωνσταντινουπολίτικα – Ελαιώνες.
  • ΧΑΝΘ – Μ. Ανδρόνικου – Λεωφόρος Γεωργίου – Β. Όλγας – Εθνικής Αντιστάσεως – Μίκρα.
  • ΝΣΣΘ – Μιχ. Καλού – Δραγουμάνου – Αγ. Δημητρίου – 3ης Σεπτεμβρίου – Πανεπιστήμιο.

της Μαρίας Μόσχου
αναδημοσίευση από ΗΜΕΡΗΣΙΑ

Υποβολή σχολίου

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s